اخبار
 

 16 آذر در کشورمان به نام روز دانشجو نامگذاری شده است.  این روز، به یاد سه دانشجو که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند، گرامی داشته می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور در پیامی فرارسیدن سالروز 16 آذر و روز دانشجو را تبریک گفت

در متن پیام دکتر رستمی ابوسعیدی آمده است:
16 آذر نماد پیوند دانش‌طلبی و آزادی‌خواهی است و امروز استقلال، آزادی و امنیت کشور مرهون فداکاری جوانان تحصیل کرده‌ای است که راه را بر استعمار و استثمار ملت بستند. حضور فعال دانشجویان در انقلاب اسلامی و پیشتازی آنها در مبارزات ضد استکباری، این روز را در تاریخ مبارزات ملت ایران شاخص و نقش ممتاز دانشجویان را علیه سلطه و استکبار برجسته نموده است.
شانزدهم آذر روز اعتماد به دانشجویان به عنوان الگو و چشم بینای یک ملت است که نسبت به جامعه و سرنوشت خود حساس هستند. دانشجویان به عنوان آینده سازان و نیروهای پویا و فعال، بازوی توانمند علمی کشور به شمار می روند که می توانند با تقویت بیشتر بنیه علمی،کشور را به سمت تعالی و شکوفایی هدایت نمایند.
اینجانب به نوبه خود این روز بزرگ را به تمامی اصحاب علم و اندیشه در کشور به ویژه قشر فرهیخته دانشگاهی تبریک عرض می نمایم.امید است، با تلاش و همت علمی دانشجویان این مرز و بوم، شاهد جهش های چشمگیری در حوزه های مختلف و دستیابی به افق های درخشان ایران اسلامی باشیم.

 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر